Jak powstała nazwa warsztatu samochodowego?
Pierwszym krokiem do stworzenia chwytliwej nazwy marki jest dogłębne zrozumienie, co marka reprezentuje. Zastanów się nad jej misją, wizją i wartościami. Jakie emocje chcesz wywołać w swoich odbiorcach? Jaki przekaz chcesz przekazać poprzez swoją markę?
Klient:
Cel projektu:
Zostało zrobione:
– projekt logo marki HOLMENS
– projekt dwustronnej wizytówki + wydruk
Założenia projektu:
Kompleksowe wdrożenie nowej marki na rynek, która będzie łatwa do zapamiętania oraz będzie określała oferowane usługi.
Tworzenie nowej nazwy - proces
Nowa nazwa warsztatu samochodowego to proces, który musi być dobrze omówiony z klientem.
STARA NAZWA
Transport i drobna mechanika samochodowa Mariusz Sewruk
Według założeń nie miały pojawić się słowa tj.: garaż; mechanik; transport
Pomocne wyrazy: Sewruk; Maniek; laweta; Prądocin; pomoc drogowa; mechanika samochodowa
NOWA NAZWA:
HOLMENS od HOL – wanie; ME – chanik, S – ewruk
HOLMENS – Holowanie męskie
+ określenie usług i nazwiska usługodawcy: Holowanie; Mechanika; Sewruk
Logo marki HOLMENS
Założenia projektu logo:
– miała pojawić się laweta
– klucz francuski
– te dwa przedmioty miały być wg założeń klienta nieodłącznym elementem, ponieważ to dwie główne gałęzie usług, które oferuje
– nazwa firmy
– usługi oferowane przez firmę
Projekt wizytówki dla marki Holmens
Kluczowe elementy przy tworzeniu nowej nazwy
Znajomość rynku i odbiorców
Analiza Grupy Docelowej
Zrozumienie swojej grupy docelowej jest kluczowe. Zastanów się, do kogo kierujesz swoją markę. Co jest ważne dla Twoich klientów? Jakie są obecne trendy na rynku, które mogą wpłynąć na odbiór Twojej marki?
Prostota i łatwość zapamiętywania
Krótkie i Proste Nazwy
Chwytliwa nazwa powinna być krótka, prosta i łatwa do zapamiętania. Unikaj skomplikowanych słów i trudnych do wymówienia kombinacji. Im prostsza nazwa, tym łatwiej zostanie zapamiętana przez klientów.
Unikalność i wyróżnienie
Sprawdzenie Dostępności
Upewnij się, że wybrana nazwa jest unikalna i nie jest już zajęta przez inne firmy. Przeprowadź badania, aby uniknąć nazw, które mogą być mylone z istniejącymi markami. Unikalna nazwa pomoże Ci wyróżnić się na rynku.
Znaczenie i skojarzenia
Pozytywne Konotacje
Wybierz nazwę, która ma pozytywne skojarzenia i jest zgodna z Twoim przekazem. Unikaj nazw, które mogą być źle zrozumiane lub mają negatywne konotacje. Nazwa powinna budzić pozytywne emocje i asocjacje.
Sprawdzenie dostępności domeny i mediów społecznościowych
Obecność Online
Sprawdź, czy wybrana nazwa ma dostępne domeny internetowe i konta w mediach społecznościowych. Obecność online jest kluczowa dla każdej marki, dlatego ważne jest, aby nazwa była dostępna we wszystkich niezbędnych kanałach.