Wdrożenie marki od podstaw. Budowa sklepu internetowego od zera do pierwszych sprzedaży.
Geneza powstania idei Kodyfine
Zgłosił się do mnie Pan Krzysztof z prośbą o pomoc przy wdrożeniu jego pomysłu na usługę e-commerce i sklep internetowy. Stworzenie marki oraz narzędzi sprzedażowych dla jego produktów. Tak zrodziła się wizja marki Kodyfine.
Pan Krzysztof długi czas myślał o sprzedaży internetowej, ale wszystkie platformy sprzedażowe zaczęły pobierać znaczne prowizje, a to przestawało być opłacalne dla jego biznesu. Pomyślał, że warto mieć własny sklep internetowy bez pośredników.
W wakacje 2021 roku zaczęliśmy rozmawiać o koncepcji usługi, budowie marki oraz jego pomyśle na sklep internetowy. W dwa miesiące wdrożyliśmy narzędzie, które zaczęło zarabiać w pierwszych dniach od uruchomienia.
NAZWA USŁUGI:
Szukaliśmy odpowiedniej nazwy usługi, która będzie odzwierciedlała całokształt sprzedaży produktów cyfrowych. W sklepie znajdują się kody dostępu do usług cyfrowych zakupionych z legalnych źródeł. Pierwszy człon nazwy KODY oraz to, że są one w porządku, czyli w j. angielskim FINE. Sprawdziłem, czy domena internetowa kodyfine.pl jest wolna i rozpocząłem urzeczywistniać wizję klienta.
LOGO KODYFINE:
Według założenia logo miało być mocne i czytelne. Udało się stworzyć ciekawe logo z typografii oraz połączenia dwóch fraz KODY i FINE. Zostały oddzielone od siebie w delikatny sposób, małą przerwą między tymi słowami.
Litera K otacza literę O, która jest identyczna jak litera D. Żeby była spójność i lepsza czytelność znaku to litera Y i jej prawa strona jest odbiciem lustrzanym litery F. Logo jest wyraziste i czytelne na wielu nośnikach marketingowych.
Logo Kodyfine na różnych grafikach
Po akeptacji wstępnej koncpecji logo marki Kodyfie, zaczęliśmy sprawdzać jak będzie ono prezentowało się na grafikach. Okazało sie, że bardzo dobrze, ponieważ jest wytłuszczone, mocne i łatwo zapamiętać nazwę sklepu z dostępem do usług cyfrowych.
Logo Kodyfine na stronie sklepu internetowego
Uruchomienie sklepu - konfiguracja narzędzi
1) Wykupienie domeny kodyfine.pl
2) Połączenie domeny z hostingiem
3) Instalacja Wordpres i konfiguracja motywu
4) Instalacja silnika sprzedażowego WooComerce
5) Wstawienie podstron z zasadami sprzedaży w sklepie
6) Stworzenie polityki prywatności oraz zasad RODO
7) Stworzenie produktów oraz grafik
8) Dodanie opisów do produktów
9) Konfiguracja atrybutów produktów z Automater
10) Połączenie bramki płatności PayU
11) Testy zamówień oraz całego procesu zakupowego
12) Konfiguracja poczty mailowej z Gmail
13) Stworzenie zakładek strony: O nas, Kontakt
14) Stworzenie newslettera dla klientów i subskrybentów
15) Wdrożenie certyfikatu SSL na stronę
16) Konfiguracja formularzu kontaktowego
17) Kampanie Google Ads z kierowaniem ruchu na stron i produkty
Pozostałe działania związane z designem strony oraz lepszym odbiorem sklepu przez użytkowników.