Nowa marka kosmetyczna - MONIMI - Strefa piękna
Jak zbudować nową markę?
Zgłosiła się do mnie osoba, która chciała sprawić, żeby jej marka usług kosmetycznych miała swoją tożsamość.
Pani Monika prowadziła salon pod nazwą Monica Beauty Nails. Nazwa kojarzyła się tylko z usługami związanymi z pielęgnacją paznokci. Wraz z rozwojem salonu oraz usług wdrożyła zabiegi oczyszczające skórę twarzy, usługi kosmetyczne tj. mezoterapia, peeling kawitacyjny.
Pani Monika zainwestowała w sprzęt oraz szkolenia, a mimo to była kojarzona jako “Pani od paznokci”. Chciała to zmienić, więc zgłosiła się do mnie z zapytaniem, czy pomogę w stworzeniu nowej marki, dzięki której będzie mogła promować szeroki zakres swoich usług.
ETAPY WDROŻENIA NOWEJ MARKI BEAUTY
Zrobiłem research wśród sporej konkurencji w Bydgoszczy. Skupiliśmy się na lokalnych salonach w okolicy, ale również zrobiliśmy przegląd prestiżowych salonów na mapie miasta. Pani Monika chciała z założenia sygnować salon swoim imieniem oraz nazwiskiem, co jest dość popularne w branży beauty. Wziąłem tę uwagę do serca i zacząłem zapisywać różne warianty nazw.
Nowa nazwa usługi
Spośród wielu pomysłów nowej nazwy marki, udało się stworzyć nazwę z akronimów imienia i nazwiska właścicielki salonu Pani Moniki Michnik.
Monika Michnik – MO NI MI.
Trzy sylabową nazwę można łatwo wymówić. Spróbuj wymówić nazwę Monimi.
Łatwo zapamiętać, prawda?
Projekt usługi i produktów Monimi
Nazwa jest na tyle rozwojowa, że można stworzyć pod nią gamę wielu produktów fizycznych, uzupełniających usługi upiększające, np. świece zapachowe, opaski na makijaż, olejki eteryczne, kosmetyki do pielęgnacji i wiele innych.
Do nazwy powstało również hasło określające, to czym marka tak naprawdę jest i odzwierciedla usługi świadczone przez Panią Monikę.
MONIMI – Strefa piękna
Filozofia hasła marki
Strefa piękna, to miejsce, gdzie każdy może przyjść i poczuć się pięknym. Może się zrelaksować po pracy oraz przygotować na ważną okazję, jubileusz, wyjście na “miasto”, czy najzywczajniej dla lepszego samopoczucia.
Nazwa Strefa piękna ma potencjał rozwojowy. Usługi marki MONIMI mogą być świadczone w różnych punktach oraz placówkach np. handlowych lub salonach fryzjerskich. Taka filozofia otwiera drzwi do rozwoju franczyzy oraz powstawania więcej niż jednej strefy piękna na mapie Bydgoszczy oraz w całej Polsce.
Przyświeca nam hasło “twórz lokalnie, myśl globalnie”. Tak powstała nowa marka usługowa w branży beauty.
Logo marki kosmetycznej Monimi Strefa piękności
Minimalistyczne logo marki MONIMI z hasłem oraz zamkniętymi narożnikami, które mają symbolizować strefą piękna otwartą na ludzi. Logo w przyszłości będzie stosowane na produktach własnych oraz róznych nośnikach reklamowych.
Narzędzia sprzedażowe w branży beauty
Wspólnie z Panią Moniką stworzyliśmy narzędzia sprzedażowe tj. voucher podarunkowy dla klientów, karta lojalnościowa dla stałych klientów.
Zarządzanie sprzedażą usług
Do narzędzi sprzedażowych został stworzony prosty system zarządzania voucherami oraz kartami lojalnościowych dla stałych klientów.
Cennik usług kosmetycznych
Pani Monika nie miała wcześniej spersonalizowanego cennika swoich usług. Zadbaliśmy o to, żeby klienci mogli w przejrzysty sposób zapoznać się z cenami usług w Monimi.
Socialmedia marki Monimi
Na tym nie koniec naszej pracy wdrożeniowej. Zająłem się również socialmediami, wg wytycznych Pani Moniki. Konfiguracja Facebooka pod nową identyfikację marki oraz stworzenie spójnych grafik do zapisanych relacji na Instagramie.
Grafiki na Instagram Monimi
Grafiki do postów na Facebook'a
Dodatkowo stworzyliśmy serię grafik do wstawienia na socialmedia, na postawie jednodniowej sesji zdjęciowej w salonie.
Referencja Pani Moniki
Zdecydowanie polecam współpracę Twodi