Jak zbudować start up i nie zwariować?
Idea portalu zrodziła się z początkiem 2021 roku. Zacząłem zastanawiać się nad fenomenem platform społecznościowych. Po przeglądnięciu wielu popularnych mediów tj. Faceboook, Instagrtam, TikTok, Twitter, LinkedIn oraz serwisów sprzedażowych tj. OLX, Etsy, Allegro stwierdziłem, że mógłbym zbudować Serwis/Platformę dla Twórców i Artystów.
Rozpocząłem śledzić i analizować historie popularnych portali, których każdy z nas codziennie używa po kilka razy dziennie poświęcają wyżej wymienionym stornom wiele prywatnego i wolnego czasu.
Mają jedną cechę wspólną – łączą i budują społeczność. Wyszedłem z założenia, że stworze miejsce, które pomoże ludziom pokazywać swoje prace i produkty twórcze.
Pomyślałem, że zbuduję społeczność artystyczną, biznesową, pasjonatów, hobbystów, amatorów, profesjonalistów – w jednym miejscu, gdzie każdy będzie mieć pod ręką nietuzinkowe obrazy, sztukę, designerskie produkty, a jednocześnie będzie można rozwijać się biznesowo pod względem sprzedaży swoich umiejętności, pasji, talentu itp. Użytkownicy mieliby dostęp do czegoś wyjątkowego, mianowicie rzeczy wykonanych twórczo.
Wpadłem na prostą, a zarazem banalną myśl. Tworzę? Sprzedaję!
www.tworzesprzedaje.pl
Z racji tego, że to polska fraza, to sprawdziłem dostępność domeny i wykupiłem ją bez żadnych dalszych planów.
Długo szukałem narzędzia, które pozwoli mi na stworzenie platformy ogłoszeniowej dla artystów i twórców. Niestety nie udało się, aż do momentu, w którym znalazłem film na YouTube, gdzie zobaczyłem rozwiązania dla systemów i platform ogłoszeniowych. To był wielki i przełomowy moment.
Od pomysłu do wdrożenia minęło kilka miesięcy – tak wygląda proces ewolucji idei, wizji i pomysłu.
W listopadzie 2021 roku rozpocząłem pracę nad wdrożeniem systemu CMS, wtyczek WordPress itp.
Trzeba było stworzyć podstawowy brand Portalu, wszystkie niezbędne socialmedia itp.
Tak powstało proste w swojej istocie logo wersji beta, które funkcjonowało od 2021 do 2022 roku:
Mam narzędzie, ale...
Nie mam osób, które wystawiłyby swoje ogłoszenia. Więc zacząłem pisać na Instagramie, na Facebook’u oraz drogą mailową z oficalnego adres Portalu kontakt@tworzesprzedaje.pl
Po dwóch miesiącach w Grudniu 2021 roku (pracę wdrożeniowe rozpoczęły się oficjalnie w listopadzie 2021r.)
W styczniu 2022 roku zautomatyzowałem proces rejestracji i logowania w Serwisie, ponieważ zabieało mi to sporo czasu, który wolę przeznaczyć na budowanie nrzedzi promocyjnych oraz kontaktowanie się z osobami, które dobrowolnie pomagają w rozwoju Portalu.
Obecnie jest około 100 twórców i artystów którzy wystawiają swoje prace i produkty.
Promocja i marketing:
Grafiki na socialmedia, które mają pokazać, że użytkownik ma sztukę pod ręką.
Udział w eventach i targach branżowych.
Ulotki rekalamowe, dwustronne:
1) zachęcające twórców do utworzenia konta
2) dla potencjalnych klientów, którzy aranżują mieszkanie i chcą kupić unikatowe produkty.
Rozwój start up'u tworzesprzedaje.pl
Listopad – Grudzień 2020 – tworzenie narzędzi i wdrożenie systemu
Rok 2021 – faza rozwoju
Styczeń:
– automatyzacja dodawania ogłoszeń – użytkownicy sami mogą dodawać ogłoszenia
– budowa strategii z doradcą biznesowym
Luty – do Serwisu dołączają Twórcy dodając pierwsze ogłoszenia
Marzec – Czerwiec – zachęcanie Twórców do zakładania kont i wstawiania ogłoszeń
Lipiec – Sierpień – wraz ze stażystami realizujemy projekt metodyką Design Thinking – projekt Katalogu Twórców
Wrzesień – uruchomiony został sklep internetowy A R T O – z produktami i narzędziami dla Twórców i Artystów.
Link: tworzesprzedaje.pl/sklep
Październik:
– utworzenie Działu Rozwoju – dołączają 2 osoby, które pomagają rozwijać Serwis
– wyjazd na targi Home Warsaw z ramienia Serwisu tworzesprzedaje.pl
Wrzesień – Listopad – prace nad pierwszym Katalogiem Twórców
Link: Katalog
Grudzień:
– wydruk Katalogu
– na Portalu jest ponad 150 Twórców
– około 500 użytkowników Serwisu